הגיגים בלירה

עוד בלוג at.corky.net

פוסט איט

מאת matan, מרץ 5, 2012, תחת הנושאים כללי

טוב הבא נתחיל את מלאכת היצירה, כתיבה הוצאה מן הכוח אל הפועל. מה ממשמעות הדבר ? איזה דבר? כל דבר ? עדיין לא ברור? גם לי לא, וכנראה שגם לא יהיה ברור. הבלוג הזה הינו הניסון נואש שלי ללמוד לכתוב, ואתם הקורבן הלא באמת קיים שיהיה נתון להתעלולת המילולית חסרת הפשר ומובן שלי. הבוקר קמתי לעצמי בא לי פרוייקט  חדש שייטיב עמי. והבלוג הינו הבמה אם תרצו הפלטפורמה (בלי שום קשר לעמותת אם תרצו-אני לא בקטע של פאשיזם) באמת להפרות את המחשבה – תודו גם אתם חשבתם כרגע על מחשבות משתגלים .

ציינת קודם לכן את הביטוי מהכוח אל הפועל, אני לשניה ארצה להרחיב את הדיבור אודות הכוח הפועל הנ"ל.  בואו לרגע ננסה לתת מובן ולהגדיר את המילה כוח. מספר אפשרויות להבנת המילה באופן שמעט יפקח את עיני

1. האנרגיה הגופנית או הנפשית של מישהו. היכולת לעשות מאמץ גופני או נפשי; היכולת להשקיע מאמץ בפעולה או בעשייה מסוימת; יכולת עמידה בקשיים.

2. מאמץ גופני המופעל כדי להתגבר על התנגדות.

3. היכולת או האפשרות לפעול ולשנות דברים.

4. עוצמת ההשפעה של משהו (לא חומרי); העובדה שהוא בעל השפעה חזקה או כופה את עצמו בעוצמה; בכוח משהו הודות להשפעתו, באמצעות עוצמת ההשפעה שלו.

מתוך ההגדרות הללו (שנלקחו מאתר רב מילים-גאונות לשמה מי שלא מכיר שווה), מה נובע מה המשותף לכולם האם פירושם זהה? אני סובר שלא, לטעמי ההגדרה השלישית היא המתאימה ביותר, אין ביכולתי או מסמכותי לומר מה נכון יותר ואין לי את היומרה לכך. היכולת או האפשרות לפעול ולשנות דברים נשמע אחלה הלא כן?! מה מקור היכולת הזו? האם היכולת הזאת היא פיזית גרידא ? לא יתכן שיכולת הזאת הינה פיזית בלבד,הרי מקור הפעולה הפיזית נובע מחשיבה בין אם היא מודעת או לא. דהיינו היכולת-כוח מקורו במחשבה. יופי הצגתיטיעון לא ממש משכנע של דבר שאנו יודעים הכוח הפיזי מקורו במחשבה, ואולי ניתן להסיק המחשבה- ידע זה כוח שנאמר "אמרו את זה קודם לפני זה לא משנה" (אם זה מתנגן עם השיר בראש זה יותר שווה). טוב נו אז מה אני כבר מנסה לומר אותה היכולת הכוח שלנו הוא היצירה וכאן נסגר מעגל.

איזה מעגל? היצירה היכולת הזאת מוצאת את דרכה אל הממשות מתוך הגיגי המופשטים. המחשבות הלו לא שהם פחות קיימים אם הם רק אצלי בשכל, אך האמיתיות של הדבר כל דבר משתנה כאשר אין לו אחיזה במציאות. הבא נבדוק את הטענה שכרגע אמרתי ואם יש בה שמץ של התאמה למציאות או שאני פשוט מזבל את השכל( דבר שמאוד יתכן). נקח למשל אהבה רגש מופלא ונהדר הדבר הכי שווה הסביבה , האהבה מקורה במחשבה  ובגוף האם זה מספיק עבור אמיתות שלה  היא קיים בראש אבל האם היא אמיתית וממשית. כל עוד אין אני מוציא את הכוח היצרי האדיר מימדים הנ"ל ומביא אותו לידי ביטוי באופן ממשי של דיבור או או מעשה אין הוא מלא. כך הדבר הוא לגבי ההכתיבה המחשבות-ההגיגים שלי אכן מוחמצים עבורי מבחינת ממשותם, ולכן אני החלטתי לפתוח את הבלוג הזה בשאיפה שמתוך המחשבה היכולת אני אבין מה זו היכולת הזו ולמה היא צריכה לצאת אל הפועל.

למעשה זהו הסיפתח של הבלוג, אופי הפוסט הוא מעיין הקדמה ומתאר לפוסטים הבאים, שאני אחקור תחומים שונים במחשבה האנושית על שלל גוניה וכיצד הם נוגעים לי בשאיפה שיגעו באחרים, בעודי כותב אני מרגיש שאני אצטרך להביא מעצמי ולהתחייב לבלוג אבל זה בא בטוב. נסיים עם אמרה אהובה עליי מאוד :

"התודעה היא האמן האורג, הן של הבגד הפנימי של האופי והן של הבגד החיצוני של הנסיבות."
– ג'יימס אלן

להגיב

It sounds like SK2 has recently been updated on this blog. But not fully configured. You MUST visit Spam Karma's admin page at least once before letting it filter your comments (chaos may ensue otherwise).

This is a blog At.CorKy.Net